lördag 24 augusti 2013

Darling Diva - Little Red Corvette

Det här har ni sett förut. Få lack har blivit så omtalade på så kort tid som LRC. Och ja, det ÄR ett superfint lack. Här har jag ett vanligt rött skimmerlack i botten och sen två lager LRC på det. Det blir lite knöggligt, men jag nöjde mig med två lager Seche vite. Förmodligen blir detta årets julaftonlack, misstänker jag ;-) Jag tycker det är superfint, men inte det finaste jag sett (vilket jag trodde när jag såg flaskbilderna).

Betyg: 4/5

You´ve all seen this before. Not many polishes get cult status, after just a few weeks on the market ;-) And yes, it´s is gorgeous. I really like it, but it´s not the prettiest I´ve seen. Two layers on a basic red shimmer polish, and then two layers of Seche vite.

Betyg: 4/5









15 kommentarer:

  1. Tål att visas upp många gÅnger, denna skönhet :) Jag tycker att den är supervacker!

    SvaraRadera
  2. Jag kan inte bestämmma mig för om jag behöver det eller inte. Knöggligt är ju inget man faller för när det borde vara glansigt. :)Ser ändå väldans fint ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan nog jobba upp helblank yta med Seche vite, men jag orkade inte hur många lager som helst ;-)

      Radera
  3. Jag måste erkänna att jag gillar de lite mörkare bilderna på lacket mest, LRC får med djup på dem. Kanske ska man ha en mörkare röd bas för att få den känslan hela tiden..? Åh, det här lacket vill jag VERKLIGEN ha, så vackert!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kanske jag ska prova. Mörkare underkläder :-)

      Radera
  4. Mörkare bas tror jag är bra, och tjockt lager med seche så blir det inte så värst knöligt. Inte när jag hade det i alla fall. Sjukt fint är det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske jag hade för tjocka lager av LRC? Aja, fint är det ändå.

      Radera
  5. Jag tycker det är riktigt fint! Jag upplevde det inte som knögligt, tog två lager Glitter Food Topcoat och ett lager SV.

    SvaraRadera
  6. Jättefint - men vad nyfiken jag blir på vilket/vilka lack som du tycker är finare? :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hrm... ännu finare? Lack jag fullkomligt älskar är oftare gröna eller blå, typ Pahlish Train underwater eller galet neon - som Orly Mayhem mentality. Men detta ÄR jättefint, bara inte så jag blev kär ;-)

      Radera
  7. Galet vackert! Typiskt att det hann ta slut hos Edgy Polish innan jag kom mig för med att beställa.

    SvaraRadera
  8. Detta måste man ju nästan ha! Hm.. Så fint!

    SvaraRadera
  9. Röda glitterlack. Jag vet inte varför, men jag gillar inte röda glitterlack. So weird.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för kommentarer, och för enkelhetens skull så svarar jag på eventuella frågor här, där du ställt den! :-) Ha det gott!

I love comments, and If you have a question, I´ll answer it here. Have a great day!