lördag 15 juni 2013

Orly - Harmonious mess

Ännu ett Orly jag fått för recension, från sommarkollektionen Mash up! Detta är milt grålila och känns kanske egentligen mer som ett lack från en väldigt tidig vårkollektion. Å andra sidan så behöver ju inte alla sommarlack vara knalliga neoner. Detta får dock mina fingrar att se lite halvdöa ut..... Färgen i sig är det inget större fel på, bara det att färgen inte passar mig så bra. Formulan är som vanligt när det gäller Orly riktigt bra. Pastellkrämer har ju ofta en tendens att bli lite valliga men inte detta - det blir jämnt och fint även utan överlack. På bilderna har jag två flödiga lager.

Betyg: 3/5

I got this polish for review, it´s from the summer collection Mash up! A pastel polish, light grayish purple. It´s nothing wrong with the color, but it doesn´t goes well with my skin tone. I look kind of - dead?
The formula is great, and I have two layers in the pics.

Rating: 3/5







4 kommentarer:

  1. Mycket fint! Mjuk och trevlig och det åker upp på min önskelista.

    SvaraRadera
  2. Väldigt snygg färg,mild men ändå så syns den!Mycket vackert måste jag säga :-)

    SvaraRadera
  3. Jag gillar den här färgen, men den är ändå lite blaha.. Kan dock tänka mig att det finns ganska många tillfällen då den hade varit väldigt appropriate..=)

    SvaraRadera
  4. Jag tycker det är väldigt fint, gillar verkligen såna här färger ^^

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för kommentarer, och för enkelhetens skull så svarar jag på eventuella frågor här, där du ställt den! :-) Ha det gott!

I love comments, and If you have a question, I´ll answer it here. Have a great day!