onsdag 19 juni 2013

China Glaze - To yacht to handle

Grön onsdag hos Karin och veckans tredje China Glaze, även detta från Sunsational. Jag älskar ju den här typen av lack, mintgrönt, krispigt och vårigt. Det är väldigt likt Juicy Gossip, men de är inte dupes. Om de är lika i färgen, så är de inte lika i formulan. JG är ren perfektion, och detta får man jobba lite med. Inte så att det stör, men när man vet hur bra det kan vara, så är detta - jobbigt. Lite för kletigt, lite för valligt... Tre lager blev det tillslut och sen Seche vite som ändå hjälpte till så pass mycket att det blev ett ok slutresultat ändå. Färgen är väl det som gör mödan värt det. Nästan.

Betyg: 4/5

The third CG this week, this one is also from the Sunsational collection. I love this type of colors. Minty, crispy and gorgeous. It´s not a dupe to Juicy gossip, but they are very similar. JG is way much better when it comes to formula, though. Three layers, and the only thing that saves the end result is Seche vite.

Rating: 4/5







17 kommentarer:

  1. Döläckert! (en liten notis bara: heter inte lacket "too yacht to handle"?)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart det gör, det är jag som är för snabb på tangenterna :-D

      Radera
  2. Oh, snyggt snyggt :D Detta vill jag också ha! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, men du har säkert nån liknande ;-)

      Radera
  3. Det är en fin färg, men jag känner mig på något vis lite på mätt på liknande nyanser också.

    SvaraRadera
  4. Detta var verkligen snyggt. Riktigt krispigt till sommaren!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Passar nog bättre till bruna händer skulle jag tro.

      Radera
  5. Väldigt fint ändå, fast kanske inte stjärnan i kollektionen! =)

    SvaraRadera
  6. Hei hvor får man kjøpt china glaze og nailstation ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nailstation finns hos Norway Nails och CG på de flesta nätshoppar, Head2toe, Nailsupplies.us, Transdesign....

      Radera

Jag blir jätteglad för kommentarer, och för enkelhetens skull så svarar jag på eventuella frågor här, där du ställt den! :-) Ha det gott!

I love comments, and If you have a question, I´ll answer it here. Have a great day!