torsdag 21 mars 2013

Linda Johansen ridgefiller basecoat - utvärdering

Jag vann ju tre lack hos Norway Nails på Facebook häromveckan. Glitterlackskaramellen har jag inte smakat än, men jag provade underlacket direkt. På FBsidan står det att det även ska vara en ridgefiller, men det står inte nånstans på flaskan. Lacket kostar 139 norska kronor HÄR. Vanligtvis använder jag IsaDora Second nail, och det är ju egentligen inte heller så himla billigt: 69:- för 6 ml - en marginell skillnad. 

Däremot blir inte nageln blank av detta, snarare semimatt,så det funkar enbart som underlack, inte som ett neutralt beige lack, som tex IsaDora gör.
Jag upplever det som att lacken faktiskt sitter ovanligt bra med detta underlacket. Det kan ju vara placeboeffekt, men jag tror inte det. Så tummen upp, absolut!

I won this on Norway Nails Facebook page. I normally use IsaDoras Second nail, but I think this makes the polish last a little bit longer. You can buy it HERE. The price is almost the same as IsaDora, since it´s a big bottle, 11 ml. 




2 kommentarer:

  1. Känns det som att det jämnar ut naglarna något? Ska testa Nubars Ridgefiller nu, men det här verkar absolut intressant.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har rätt släta naglar, så det är svårt att säga om den jämnar ut mer än vad Second nail gör. För den är ju inte en rigdefiller, men den jämnar ur också tycker jag... Men jo, nog blir nageln slät! Om man har lite ojämnare naglar, så vet jag inte hur effektiv den är... Men bra är det, och ska man ändå köpa nytt underlack, så är detta ett bra alternativ!

      Radera

Jag blir jätteglad för kommentarer, och för enkelhetens skull så svarar jag på eventuella frågor här, där du ställt den! :-) Ha det gott!

I love comments, and If you have a question, I´ll answer it here. Have a great day!