fredag 29 mars 2013

Linda Johansen Razzle Dazzle + Speedy top coat

Glad Påsk! Det är förvisso bara långfredag för vissa, men för mig är det först och främst Holofredag hos Kerstin. Idag visar jag också ett lack jag fullkomligt älskar! Razzle Dazzle är nåt mitt emellan scattered holo och prismatiskt glitter, samtidigt som det nästan är ett flakelack. Helt unikt i min samling, och det säger ju en del. Första lagret blev dragigt och ojämnt, men efter tre lager var jag nöjd. 

Ihop med detta testade jag också Speedy topcoat. Jag la på det direkt efter jag målat, precis som jag vanligtvis gör med Seche vite. Formulan är betydligt tunnare än Seche vite, men det torkar lika snabbt. För att riktigt testa detta, så har jag haft lacket i 4 dagar, och det är obetydlig tipwear. Det är jag tveksam till om Seche vite klarat. Jag tror inte det faktiskt. Glansen är också ungefär densamma, kanske att SV blir lite mer "glasigt". Jag ska testa även på cremelack, då är det nog lättare att får en rättvis bild. Dock måste jag säga att efter ett första test är jag himla nöjd, och jag skulle säga att än så länge så matchar detta Seche vite.

Betyg: 5/5 resp 4/5 (vi stannar på en fyra tills jag testat lite till)

Happy Easter! It is certainly only good Friday for some, but for me it´s Holofredag ​​with Kerstin. Today I  also show a polsih that I absolutely love! Razzle Dazzle is something in between scattered holo and prismatic glitter, aswell as a flakie. Totally unique in my stash, and that says a lot. The first layer was really uneven, but after three coats, I was satisfied.

Together with this, I also tested Speedy topcoat. I put it on right after I was finished with Razzle Dazzle, as I usually do with Seche Vite. The formula is much thinner than Seche fine, but it dries just as quickly. To really test this, I have worn the polish for 4 days, and it´s just a tiny tipwear. I don´t think Seche vite would do the job that good.  The glossy surface is also about the same, maybe the SV will be a bit more "glass feeling". I will test it on creme polish, then it's probably easier to get a fair picture. However, I must say that after a first test, I am amazingly happy, and I would say that so far,  this matches Seche Vite.

Rating: 5/5 and 4/5 (we stop at a four until I tested some more)









16 kommentarer:

  1. Åh vilket fint lack :) *drool :)

    SvaraRadera
  2. Vackert lack. Låter som riktigt bra topcoat också!

    SvaraRadera
  3. Väldigt vackert! För tankarna till blåbär med mjölk som man mosat i en kopp. Ljuvligt!

    SvaraRadera
  4. Vad fint lacket är! Spännande och höra om topplacket när du provat det lite mer också :) /Rebecka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det ska bli intressant att se hur det funkar ihop med andra lack.

      Radera
  5. Liknar Aurora från Zoya lite, va? Snyggt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det gör det, men lite flakigare...

      Radera
  6. Väldigt snyggt! Väldigt vacker finish...

    SvaraRadera
  7. Åh, kan du inte testa topplacket med nåt glitterlack från Orly? Har för mig att du haft problem med seche med nåt sånt tidigare? Jag har iallafall haft problem med seche på Orlys Oui, Ingenue och Rock the World.. Skulle vara kanon att hitta ett topplack som funkar på dem!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för kommentarer, och för enkelhetens skull så svarar jag på eventuella frågor här, där du ställt den! :-) Ha det gott!

I love comments, and If you have a question, I´ll answer it here. Have a great day!