tisdag 5 februari 2013

Darling Diva - Channeling Coco

Tisdag och idag tittar vi på ett jordgubbsglassfärgat lack! Namnet vet jag inte riktigt - är det nån ordvits om Coco Chanel som jag inte fattar, om så - detta är väl inte ett lack som hon skulle använda? Om Coco Chanel använde lack, så är jag säker på att det skulle vara ett blodrött eller kanske ett vampigt svartlila... Hursomhelst, jag är inte lika elegant som Coco, så jag bär mer än gärna detta! 
Förutom den underbara rosa crellyn, så innehåller det svarta små och rosametallic större hexagoner, lagom tätpackat. På bilderna har jag tre lager. Jag fick visserligen jobba lite med glittret, men det är lättfiskat ur flaskan, och jag hade inga större problem.
Och tycker ni att jag borde smörja in mina stackars händer innan jag fotar, så är det helt rätt... Fnas fnas ;-)

Betyg: 5/5

Tuesday and today we look at a strawberry ice cream polish! I don´t get the name? - has it something to do with Coco Chanel that I don´t understand..., if so - it's not a polish that she would use? If Coco Chanel used nailpolish, so I'm sure it would be a blood red or maybe a vampy dark polish ... Anyway, I'm not as elegant as Coco, and I wear this happily! Besides the wonderful pink crelly, it contains small black and pink metallic larger hexagons. In the pictures, I have three layers. I had to work a bit with the glitter, but it's easy to fish out of the bottle, and I had no major problems.

Rating: 5/5







8 kommentarer:

  1. Jag trodde inte jag gillade det här alls utifrån bilder jag sett förr men det ser helt okej ut på dina bilder. Inte så att jag kastar mig in på Etsy och köper det men så att jag inte skulle bli ledsen om det skulle hamna hos mig av någon anledning.

    SvaraRadera
  2. Älskar färgen, men gillar inte hexagonerna. Hexagoner är nog inte min grej helt enkelt. :)

    SvaraRadera
  3. Åh jag vill ha det här! Så himla snyggt och det ser verkligen ut som jordgubbsglass :D

    SvaraRadera
  4. Jordgubbsglass skulle ju inte sitta fel!

    Inte ett lack som jag känner att jag behöver, men det ser väldigt fint ut på dig. Sitter faktiskt med ett Darling Diva lack på mina naglar just nu. Älskar hennes lack.

    SvaraRadera
  5. Väldigt sött! Som glass med strössel. Nu längtar jag ännu mer efter våren.

    SvaraRadera
  6. Rätt sött faktiskt!
    Namnet gissar jag kommer från att den rosa nyansen är samma rosa som den klassiska rosa Chaneldräkt hon så starkt är förknippad med :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så tänkte jag med! Tyckte färgen stämde bra in på Chanel, men kunde inte riktigt inse varför :)

      Radera

Jag blir jätteglad för kommentarer, och för enkelhetens skull så svarar jag på eventuella frågor här, där du ställt den! :-) Ha det gott!

I love comments, and If you have a question, I´ll answer it here. Have a great day!