söndag 13 januari 2013

Nail Art Sunday - Blå jellymacka!

 Idag blir det ett nödinlägg... Nederst kan ni se ett försök till marbling. Jag hade en bild i huvudet om hur det skulle bli, men jag fick inte alls till det. Ibland är det så, det vill sig inte även om förutsättningarna finns. Då är det lika bra att lägga ner. Istället så frankade jag till ett blått jelly med hjälp att ett klart StarNails och några droppar CG Bermuda Breakaway. Kanske att det skulle vara en droppe till i, men men... Glitterlacket är ett av dem jag använt mest, Servin´up sparkle, ett Serena Williams-lack från OPI.


At the bottom of the post, you can see an attempt at marbling. I had a picture in my head of how it would be, but I wasn´t! At all! Sometimes it just doesn´t work out. I gave up. Instead,I made a  blue jelly with a clear Star Nails and a few drops CG Bermuda Breakaway. Maybe it would be a another drop ... The glitter polish is one of them I used the most, Servin'up sparkle, a Venus Williams lacquer from OPI.













20 kommentarer:

  1. Riktigt snygg macka och vad i hela friden menar du skulle vara fel med marbelingen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, nej nej... den är inte alls som jag ville! Färgerna gick ihop, silvret spred sig in i det rosa, och blombladen blev inte symetriska... Nej, fy!

      Radera
  2. Men Linda, nu har du nog fått en knäpp. Den där marbelingen var ju "to die for". Shit, tänk om man kunde göra sådana...
    Men jag gillar mackan också, det är du som fått mig att gilla blåa lack. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är ju perfektionist du vet... Nej, den dög inte...
      Roligt att kunna inspirera till blåa lack!

      Radera
  3. Men Linda, nu har du nog fått en knäpp. Den där marbelingen var ju "to die for". Shit, tänk om man kunde göra sådana...
    Men jag gillar mackan också, det är du som fått mig att gilla blåa lack. :-)

    SvaraRadera
  4. Jag förstår inte heller vad du menar skulle vara fel med marbelingen! Supersnygg tumme! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Noooo... ojämn, kladdiga färger och ful. Perfektionisten har talat :-D

      Radera
  5. Jag tycker att marbelingen blev vacker! :)

    SvaraRadera
  6. Jättefin macka! Och din marbeling ser jättefin ut!

    SvaraRadera
  7. Snyggt med blått tror jag ska försöka göra likadant!!

    SvaraRadera
  8. Ja hallå, det där var ju helfint!
    Meeeen det var Serena Williams ;)

    SvaraRadera
  9. Väldigt fint och blingy!!
    Å marmoreringen är ju hur snygg som helst!!
    Exakt vad är du inte nöjd med??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kronbladen är inte symetriska, och silverlacket blödde in i de rosa.. Ska testa en annan dag! :-) Jag SKA få till det som jag vill. Jag vet att jag kan! :-D

      Radera
  10. Tycker inte att marblingen blev dålig, inte alls. Men jag kan förstå dina synpunkter, och marbling är sjukt svårt som perfektionist! ;) Självklart är det ju dock så att man ser "felen" mycket mer tydligt själv, framför allt eftersom man har en bild i huvudet av hur man hade tänkt att det skulle bli.

    SvaraRadera
  11. Hade marblen velat sig hade det blivit väldigt vackert. Tummen ser väldigt fin ut även "misslyckad". Jellymackan var fin den med.

    SvaraRadera
  12. håller med de övriga, marbelingen ser inte direkt misslyckad ut. Även om jellymackan är trevlig så är ju den "misslyckade" tumnageln mycket mer intressant:)

    SvaraRadera
  13. Åhh vad snyggt! Tyckte marblingen blev jättebra! Ingen av mina försök till marbling blir så bra, men har sett att du är riktigt bra på det! :)

    SvaraRadera
  14. Sällar mig till resten av skaran och håller med att marblingförsöket vart ju riktigt fint. Servin up sparkle är även mitt genom tiderna mest använda glitterlack.

    SvaraRadera
  15. Riktigt snyggt, både den blå manikyren och marblingen!

    Förresten jag har precis gjort om min design och har tänkt skapa en länk lista med andra nagel nördar och skönhetsbloggare då jag älskar att hitta nya bloggar och att tipsa andra så jag undrar om du vill göra ett länkbyte? ^^,

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för kommentarer, och för enkelhetens skull så svarar jag på eventuella frågor här, där du ställt den! :-) Ha det gott!

I love comments, and If you have a question, I´ll answer it here. Have a great day!