lördag 14 juli 2012

MF Angel nails - en kär gammal bekant!


Jag älskar Angel nails från Max Factor! Jag trodde att de slutat tillverka den färgen, när de bytte flaskdesign, men inte! Den finns fortfarande :-) Nu har jag 2 flaskor, och lär inte behöva fler på länge. Men det känns ändå tryggt att veta att färgen finns kvar, haha...
På bilderna har jag 3 lager, det är vad som krävs för att få det helt opakt. Lacket är lite likt Gina Tricots Viva Glam, men det är mycket mer rosa i detta. Finishen är dock samma, foil - denna otippade finish har seglat upp som en liten favorit på sistone. Kanske för att den är så förlåtande när det gäller tip wear ;-)

Betyg: 5/5 (av nostalgiska skäl, annars är det egentligen en 4)



I love Angel nails from Max Factor! I thought they stopped making that color, when they changed the bottle design, but no! It still exists :-) Now I have 2 bottles, and will not need another in a long time. But it still feels good to know that the color is still there, haha ...
In the pictures I have 3 layers, that's what it takes to get it completely opaque. The polish is a bit like Gina Tricots Viva Glam, but this is more pinkish. The finish is the same, foil - this finish has emerged as a slight favorite lately. Maybe because it is so forgiving in terms of tip wear;-)

Rating: 5/5 (for nostalgic reasons, otherwise it's really a 4)












6 kommentarer:

  1. Så snyggt! Har inte denna själv, men älskar Ginas Viva Glam.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gamla förpackningen finns kvar på rea, för typ 20:- Skynda fynda!

      Radera
  2. Åh, nice. MF har en och annan snygging faktiskt. Det var också från MF jag köpte mina första lack. *nostalgi*

    PS. Kan du inte ta bort verifieringen att man inte är en robot här på kommentarerna? DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. OMG! Det hade jag ingen aning om att jag hade. Det är absolut inget jag aktivt valt, och jag stör mig på att andra har det!! Mäh... TUR du sa till! Jag ska genast klura på hur man gör!!

      Radera

Jag blir jätteglad för kommentarer, och för enkelhetens skull så svarar jag på eventuella frågor här, där du ställt den! :-) Ha det gott!

I love comments, and If you have a question, I´ll answer it here. Have a great day!