söndag 3 juni 2012

Hjälp mig välja bröllops-nagellack!

Viktigaste nagellacksvalet, ever!

Ok girls, nu är det dags. Det viktigaste valet av alla val inför det stundande bröllopet. Japp, jag gifter mig i augusti. Jag ska gifta mig i en SÅN HÄR klänning, så vilket nagellack ska jag ha? 

Jag funderar lite på OPIs "Don´t touch my tutu" men den kanske är för snäll.

Så snälla, kom igen - tipsa mig! Ska jag ha enfärgat, eller ska jag göra en marbling? Det enda jag vet är att jag INTE ska ha fransk manikyr, det är så inte jag.


Ok girls, it´s time for the most important polish choise of my life ;-) I´m getting married this august, and I need the perfect polish. Im getting married in THIS DRESS.

I´m thinking of OPIs Don´t touch my tutu, but maybe it´s too nice? Should I do a marbling, or just use a plain polish? The only thing I know: it´s not gonna be french manicure. Please help me!



15 kommentarer:

  1. Grattis till det stundande bröllopet!
    Färgglatt lack absolut, men marbling, kan inte det bli lite för mycket till alla blommor? Eller är det bara jag som är feg igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tacktack :-) Ja, lite så känner jag med... Isåfall nåt i rosa/rosa så det är väldigt diskret... Hm, får se se...

      Radera
  2. Svårt att se nyanserna på bild, men jag som älskar grönt hade valt ett grönt/teal som matchar blombladen! Riktigt kraftig färg! Sedan hade jag försökt hitta samma färg att ha som accent på nåt annat, kanske ett hårband eller ett armband eller sådär! Och GRATTIS såklart! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte en "snygg" grön färg precis... Det är mörkt bladgrönt, fint på klänningen, men inte på naglar... Men kanske nåt år lila, rosa... Finns ju alla nyanser i klänningen..

      Radera
  3. Jag är ju lite snobbig också, helst ska det vara OPI, Deborah Lippmann eller annat... H&M eller IsaDora känns för olyxigt, höhö.

    SvaraRadera
  4. Jag tycker nog också att marbling tar bort lite av fokuset från klänningen. Ett vackert teal eller ett rosa i samma nyans som klänningen skulle vara jättefint. Kolla bland Zoyas alla lack. Bra kvalité och hur många vackra färger som helst.

    Ett stort grattis till er båda från mig också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :-) Ja, jag är inne på ett rosa. Jag älskar Zoya, ska kolla på det :-)

      Radera
  5. Grattis! En rosa eller lila svampnings-manikyr på vit/neutral bas kanske? (men det kanske faller under fransk manikyr?)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm, tänkte du vit nagel och sen svampning på "utväxten"? Då gäller det att få det perfekt! Hjälp! ;-)

      Radera
  6. Jag fick genast en bild av naglar i enfärgat, skimrande som matchar basfärgen i klänningen - typ OPI Wine me and dine me. Alternativt en ljusare opak rosa - snyggt men lite tamt?
    KRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är inne på China glaze 108 degrees!

      Radera
    2. PERFEKT - snyggare än så kan det inte bli!

      Radera
  7. Jag tänkte säga ett lack från isadora, men såg nu att det är för olyxigt ;) Men jag kände direkt när jag testade det att det här vill jag ha på mitt bröllop! Minns tyvärr inte vad det heter, men det var något med champagne. Lacket var benvitt och glittrigt. Superfint!

    Grattis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag tror jag vet vilket du menar, Champagne Frost? Ska man gifta sig i vitt är det fint, men jag har gjort mitt white wedding ;-) När jag gifte mig för 9 år sen hade jag ett vinrött shimmerlack från Cinique i samma färg som brudbuketten... Den här (sista) gången blir det rosa/mörkrosa/cerise/vinrött bröllop, och kanske kanske att jag bestämt mig för CG 108 degrees... men bara kanske, haha.

      Radera
    2. Det hette pearly champagne, förmodligen ganska gammalt... Fyndade det på tradera. Men jag älskar det! Jag får kanske skynda mig och fixa bröllop innan det hunnit torka ;) jättefin klänning förresten!

      Radera

Jag blir jätteglad för kommentarer, och för enkelhetens skull så svarar jag på eventuella frågor här, där du ställt den! :-) Ha det gott!

I love comments, and If you have a question, I´ll answer it here. Have a great day!