torsdag 3 maj 2012

Svampning från gul till röd.


Många bilder blir det men det går inte att demonstrera på annat vis. Håll till godo, här kommer en hög bilder som visar hur jag svampat naglarna från skumbanangul till blodrött.
Ljusgul Chinaglaze: Lemon fizz
Solgul OPI: Need sunglasses?
Ljusorange Sally Hansen: Sun kissed
Orange Maybelline: Orange couture
Knallröd OPI: Vodka & Caviar (bästa OPInamnet ever?)
 

Ett lager

Två lager



Två lager av Need Sunglasses?













Jag använde vanliga make up-svampar, som man kan köpa varsomhelst. Mina köpte jag i en stor påse på Ge-Kås (Ullared) för inga pengar alls. H&M har för lite mer pengar och Depend har för ganska mycket mer pengar. Jag klippte en i 5 mindre bitar och det räckte bra. Jag använde enbart kräm/gel-lack, det blir inte så bra med glitterlack (behövs ofta många lager för att få täckning). När man är färdig är det bara att gå loss med acetontops på nagelbanden. Jag fortsatte lite efter att sista bilden är tagen. Som topplack har jag detta NUBAR-lack.

Egentligen är detta inte en manikyr för perfektionister som jag, men det är bra övning i att inte ha perfekta naglar hela tiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för kommentarer, och för enkelhetens skull så svarar jag på eventuella frågor här, där du ställt den! :-) Ha det gott!

I love comments, and If you have a question, I´ll answer it here. Have a great day!