lördag 12 november 2011

Latmansmanikyr, 2in1.

Ibland orkar man inte göra en helt ny lackning, men vill ändå uppdatera sig lite. Här kommer ett ypperligt exempel på det:


Det mörka lacket är ett China glaze som heter Bogie. Det är svart/grå/lila/vinrött beroende på ljus - ibland kan det nästan dra åt brunt. Köpte det på rea på Grand, så det kan vara hur gammalt som helst, men färgen är snygg. När kanten på naglarna blir lite vit, så vill jag genast göra om. Jag har nolltolerans mot skavt lack, men orkar jag inte det, så är det bara att svampa ytterdelen av nageln med silverlack (eller annat som passar). I detta fallet ett silverlack från Depend i färg 223. Då kan man köra på samma lack ett par dagar till, utan att dö av uttråkning. Jag använde en skumgummiapplikator som eg är till krämögonskugga, men kan använda lite vadsomhelst. Natursvamp funkar också riktigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för kommentarer, och för enkelhetens skull så svarar jag på eventuella frågor här, där du ställt den! :-) Ha det gott!

I love comments, and If you have a question, I´ll answer it here. Have a great day!